Outsourcing BHP Warszawa - bezpieczeństwo

bhp-pulsar.pl

Czym jest szkolenie z zakresu pierwszej pomocy

O istotnej roli pierwszej pomocy przedmedycznej, we współczesnym społeczeństwie, dowiadujemy się już w szkole podstawowej. Szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej są obowiązkowe w wielu instytucjach, przynajmnie

Outsourcing BHP Warszawa - bezpieczeństwo bhp-pulsar.pl
j w krajach europejskich. Edukowanie społeczeństwa z zakresu pierwszej pomocy jest o tyle ważne, że odpowiednia pomoc poszkodowanej osobie może zaważyć na jej zdrowiu, a nawet życiu. Z tego powodu właśnie nieudzielenie żadnej pomocy bardzo często jest karalne. O tym, jak prawidłowo należy udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej ofierze, uczą właśnie szkolenia z tego zakresu. Warto wspomnieć, co w ogóle oznacza termin pierwsza pomoc. Otóż jest to szereg czynności, które są wykonywane w razie jakiegoś wypadku lub choroby, w celu ochrony życia i zdrowia poszkodowanych. Czynności te są wykonywane przed przyjazdem na miejsce zdarzenia ratowników czy innych służb zdrowia. Szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej często są podzielone ze względu na grupy wiekowe uczestników.


Czym jest Państwowa Inspekcja Pracy

Państwowa Inspekcja Pracy, w skrócie PIP, jest polskim organem nadzoru oraz kontroli prawa dotyczącego pracy. Państwowa Inspekcja Pracy czuwa w szczególności nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także nad przestrzeganiem przepisów, które dotyczą zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. W zakładach pracy na terenie całego kraju na straży przepisów BHP stoi Państwowa Inspekcja Pracy. Zadaniem PIP jest kontrolowanie zakładów pracy i sprawdzanie, czy pracodawca wywiązuje się z obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wobec zatrudnionych pracowników. Poza przepisami związanymi z BHP, inspektorzy sprawdzają także wywiązywanie się zakładu pracy z innych obowiązków, takich jak wynagrodzenie, czas pracy, urlopy. Wielu pracodawców powierza zajęcie się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy odpowiednim firmom, które zajmują się tym profesjonalnie. Pozostawienie przepisów BHP i wynikającym z nich obowiązków profesjonalistom, pozwala pracodawcom na bezproblemowe wywiązywanie się z obowiązków w tym zakresie wobec pracowników.


Audyty BHP

Wiele firm, działających w branży z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w swojej ofercie posiada możliwość przeprowadzenia audytów dla przedsiębiorstw. Warto także wiedzieć, co dokładnie kryje pod tym nieco tajemniczym pojęciem audytu. Otóż mówiąc fachowym językiem, audyt jest to nic innego, jak niezależna ocena danej organizacji czy systemu. Ocena takiego przedmiotu audytu jest badana zgodnie z określonymi procedurami, standardami i przepisami prawa. Audyty z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy są więc sprawdzeniem, czy dana firma spełnia odpowiednie wymagania przepisów BHP. Taki audyt, prowadzony przez firmy działające w branży BHP, ma na celu zweryfikowanie czy w miejscu pracy są spełnione przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. Po przeprowadzeniu audytu, pracodawca otrzymuje szczegółowy raport z oceną i ewentualnymi dalszymi zaleceniami. Zlecenie wykonania audyty pozwoli pracodawcy na sprawdzenie, czy w jego firmie są odpowiednio wprowadzone zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.


Usługa oceny ryzyka zawodowego

Kodeks pracy zwiera wiele przepisów, z których wynikają, między innymi, obowiązki pracodawcy wobec pracowników. Jednym z takich obowiązków jest przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego. Jak powszechnie wiadomo, każdy rodzaj działalności zawodowej wiąże się z innym zakresem prac, różnym środowiskiem wykonywanych czynności, a w związku z tym ryzyko wykonywanej pracy może być albo większe, albo mniejsze. Ocenę takiego ryzyka zawodowego mogą przeprowadzać firmy zajmujące się szeroką działalnością dotyczącą BHP. Wykonana przez profesjonalistów ocena ryzyka zawodowego jest rzetelna oraz skrupulatnie sporządzona. Przebieg przeprowadzenia takiej oceny wymaga dokładnej analizy miejsca pracy ze współpracą z pracodawcą i współpracownikami. Pozwala to na rzetelne ocenienie zagrożeń mogących płynąć z wykonywania pracy na określonym stanowisku. Jak można łatwo się domyślić, zagrożenia oraz występujące ryzyko zawodowe mogą się drastycznie różnić w zależności od wykonywanej pracy. Z reguły na mniejsze ryzyko narażeni są pracownicy biurowi, niż osoby na stanowiskach robotniczych.


Przepisy BHP i kodeks pracy

Każda osoba związana w jakiś sposób ze środowiskiem pracy, czy to pracownik, czy pracodawca, słyszała o kodeksie pracy. Nic w tym dziwnego, ponieważ to właśnie w kodeksie pracy są zawarte zbiory norm oraz przepisów, które regulują prawa i obowiązki związane z pracą. Prawa te oraz obowiązki odnoszą się do wszystkich pracowników, niezależnie od podstawy prawnej ich zatrudnienia. Sam kodeks pracy składa się z rozdziałów, dokładnie z piętnastu, które określają konkretne zagadnienia dotyczące pracy. Przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy znajdują się w dziale dziesiątym tego kodeksu. Bezpieczeństwo i higiena pracy, w skrócie BHP, występuje dokładnie pod taką samą nazwą w tytule dziesiątego działu kodeksu pracy. Mianem BHP określa się zbiór zasad, które dotyczą bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy, mające na celu ochronę pracowników. W zakres bezpieczeństwa i higieny pracy mogą wchodzić także inne dziedziny, takie jak ergonomia, medycyna pracy czy też psychologia pracy, jak również zagadnienie ryzyka zawodowego.